Segítő Team
Segítő Team
Háló-csoport
Bukovics Gabriella vagyok, szociálpedagógus és gyógypedagógus. Első diplomám megszerzése óta a kamasz korosztállyal dolgozom. Kezdetben főállású ifjúságvédelmi felelősként segítettem a nehéz helyzetben lévő diákokat. Közben elvégeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola pszichopedagógia szakirányát, ami teljesen új perspektívát nyitott meg számomra, és a teljesítményhez kapcsolódó szorongás alaposabb megismerése felé terelt. Jelenleg egyéni és kiscsoportos formában foglalkozom a diákokkal, akik az iskolai készségek, a beszéd- és nyelvfejlődés zavaraiban illetve az ADHD- ban érintettek. A komplex fejlesztésben hiszek, a személyiség kibontakoztatása is a kiemelt céljaim közé tartozik, hogy a nehézségeik leküzdésére mozgósítani tudják a sokszor számukra is rejtett erőforrásaikat. Fejlesztő óráimon a pozitív, elfogadó légkörre törekszem, egyfajta szelíd szigorral próbálom őket a fejlődésre sarkallni, hogy önmagukból a lehető legtöbbet kihozzák. |
|
|
Király Zsanett vagyok, okleveles gyógypedagógus. Az alap-, majd a mesterdiplomámat is az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán szereztem meg. A mai napig képzem magam, hogy minél magasabb színvonalon foglalkozhassak a hozzám forduló diákokkal. Több éven át osztályfőnökként dolgoztam egy szegregált általános iskolában, ahol autizmus spektrum zavarral élő kisgyermekeket tanítottam, majd néhány éve a középfokú, inkluzív oktatásra váltottam. Itt szintén főként autizmusban érintett fiatalokkal foglalkozom, valamint tanulási zavarral küzdő diákokkal. Szakmai munkámat minden esetben pozitív pedagógiai szemlélettel végzem, melyben a motiválás és az élményszerű tanulás kiemelt szerepet kap. A fejlesztőórákon főként szociális és kommunikációs képességfejlesztés zajlik, amelyhez hozzátartozik az önismeret, az önreflexió és az önszabályozás területe is, valamint a problémamegoldás, rugalmas gondolkodás elősegítése. Eszköztáramat igyekszem mindig a résztvevő diákok igényeire és egyéni szükségleteire szabni, hogy igazán hatékony legyen. Az egyéni órák mellett több kiscsoportos foglalkozást is vezetek. Remélem még sok fiatalt fogok tudni támogatni az útján! |
||
Szatmáry-Urbán Zsuzsanna fejlesztőpedagógus vagyok. Az alapdiplomám (szociálpedagógus), megszerzése után kamaszokkal kezdtem el foglalkozni, gyermekjóléti szolgálatnál és ifjúsági irodában tevékenykedtem. Ez idő alatt relaxációs technikát (autogén tréning), pszichodráma vezetést, családterápiát tanultam. A fejlesztőpedagógiát az ELTE tanárképző szakán végeztem. Jelenleg tanulási nehézséggel küzdő kamaszokkal foglalkozom. Munkámat kezdettől fogva holisztikus szemlélettel végzem, nemcsak a problémára, hanem az egész személyiségre fókuszálok. Fejlesztőpedagógiai munkám során a tanulásmódszertanra specializálódtam, hiszem, hogy a helyesen megválasztott tanulási technika sokat segít az esetleges hiányosságok kompenzálásában és az élethosszig tanulás szemléletének megalapozásában. |
|
|
|
||
|
Bolváry Kata vagyok, okleveles pszichológus, a Neumann egyik iskolapszichológusa. A tanulmányaimat az ELTE Tanácsadás- és Iskolapszichológia szakirányán végeztem el. Már a mesterképzés alatt is a fejlődéspszichológia és a serdülők pszichés jólléte keltette fel az érdeklődésemet, később a szakdolgozatomat is az iskolai jóllét és annak hatásairól írtam. A tanulmányaim során többek között volt lehetőségem önkéntesként segíteni a SuliNyugi Alapítvány munkáját, ekkor kaptam először betekintést mélyebben milyen is kamaszokkal együtt dolgozni. Az iskolában a feladatom a diákok egyéni vagy csoportos támogatása, a pedagógusokkal és szülőkkel való kapcsolattartás, illetve az őket érintő témákkal kapcsolatos pszichoedukáció. Munkám során igyekszem személyközpontú megközelítést alkalmazni, figyelembe véve az egyéni igényeket és segítve a fiatalokat abban, hogy feltérképezzék a belső erőforrásaikat a különböző iskolai és iskolán kívüli nehézségek leküzdésében. |
|
Németh Dorottya vagyok, a Neumann iskolapszichológusa. Tíz éve dolgozom pszichológusként. Gyermekotthonban, felnőtt pszichiátrián és általános iskolákban szereztem munkatapasztalatot. Klinikai és egészségpszichológia szakirányon végzett okleves pszichológus és pedagógiai szakpszichológus vagyok, és hamarosan megszerzem a tanácsadó szakpszichológus képesítésemet is. Munkámban meghatározó a tanácsadás, a krízislélektan, a rendszerszemlélet, az egészségpszichológia és a szervezetpszichológia, és szívesen használok művészetterápiás, családterápiás és személyközpontú tanácsadói elemeket. Az iskolában egyéni foglalkozásokat, tanácsadást, osztályfoglalkozásokat, szülő-és pedagóguskonzultációkat tartok. A diákok kereshetnek életvezetési nehézségek, pályaválasztási kérdések, serdülőkori problémák és krízishelyzetek esetén is. |
||
Farkas Gabriella vagyok. Iskolai szociális segítőként a Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központ alkalmazottja vagyok, gyakorlatban azonban az iskolában tevékenykedem, ezáltal egy olyan személyként tudok jelen lenni a gyermekek, fiatalok között, aki független az iskolától, mégis könnyen elérhető. Feladatom, hogy megelőzzem a bántalmazás különböző formáit, a veszélyeztetettség kialakulását és elősegítsem a tanulók jólétét. Ennek érdekében a diákokkal egyéni beszélgetések, osztályfoglalkozások, közösségi programok keretében is dolgozom a szociális munka eszközeit felhasználva. Másik fontos aspektusa a munkámnak pedig a folyamatos pedagógusokkal és pszichológusokkal való együttműködés, a jelzőrendszer hatékony működése, a nehézségek korai felismerése és közös kezelése érdekében. |